With this rental method, for example, when it is difficult for tenants to fill up, as it is today, only the owner's residence is created on the 4th floor,
and it is possible to rent a space with a height of B1floor to 3 floors above ground.
You can spend money on the skeleton of the building.
A few years later, if you can save money by renting, you can buy more floors and increase the number of rents in line with the times.
Since the skeleton and interior are completely independent, the value of the floor can be considered separately from the age of the skeleton.
この賃貸方法では、例えば、まさに今日のように、テナントが埋まりにくい状況の時は、4階にオーナーの住居のみをつくり、地下1階から地上3階の高さをもつ空間を立米単位で、
まるごと貸し出すことも可能です。その分、建築の骨格に資金を費やすことができます。数年後、賃貸によって資金が貯まれば、床を買い足し、時代の流れに合わせて、賃貸の数を増やすことができます。
骨格と内部が完全に独立しているため、床の価値は骨格の築年数と切り離して考えることが可能です。
This structure cannot be established without an acute angle.
In other words, the rigidity of the entire building is maintained by keeping the double walls at both ends with triangles.
Sites with an acute angle, which is seemingly difficult to handle, are not selected for the construction of buildings with great economic power.
It is a structure that is effective only in medium-sized buildings for individual proprietors.
この構造は、鋭角の角度をもっていないと成立しません。
つまり、両端の二重壁を三角形で固めることで、建築全体の剛性を保っています。
鋭角という一見扱いずらい角度をもつ敷地は、大きな経済力がある建物の建設には選ばれません。
個人で事業を行う人のための中規模の建築でこそ有効な構造です。
It can also be extended vertically or horizontally starting from the angled tip.
Like the space frame of Konrad Wachsmann , the structure can be expanded without restrictions, so it can accommodate sites of any size.
また、角度を持った先端を起点に、垂直方向にも、水平方向にも伸ばすことができます。Konrad Wachsmannのスペースフレームのように、
構造体は制限なく拡張することができるので、いかなる規模の敷地にも対応することができます。
As the result, objects crossing the frame can develop into 1. multifunctional design 2. non-specialized architectural design 3. design across building parts
(walls, floors, columns, windows) ... ect.
その結果として、オブジェクトがフレームを横断することで、1.マルチファンクション 2.専門化された建築以外のデザイン 3.建築部位(壁、床、柱、窓)をまたぐデザイン...ectが起こりえます。
When an object is confined in a " cognition frame", the scope of the building is also defined along the frame (2-1).
On the other hand, "Crossover Architecture" is an architecture that includes "Synesthesia scenery",
which is a space that emerges from the relationships between multiple objects (2-2).
「認識のフレーム」にオブジェクトが閉じ込められていると、建築の範囲もフレームに沿って規定されます(2-1)。
一方、「Crossover Architecture」は、複数のオブジェクトの関係性よって浮かびあがる空間風景である「Synesthesia scenery」も含めて建築となります(2-2)。
Copyright (C) 2014 Watanabe Taishi Laboratory, Department of Architecture, Waseda University. All Rights Reserved.